-
Az Ön kosara üres!
A jelen Általános
Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Dr. Touchscreen, üzemelteti:
Krausz Tamás egyéni vállalkozó (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató
által az erintokepernyo.hu. weboldalon és annak aloldalain (továbbiakban:
Webáruház) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat
igénybe vevő Ügyfél jogait és kötelezettségeit tartalmazza.
1.1. A jelen ÁSZF
hatálya kiterjed minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a
Webáruházon keresztül történik. A Webáruházban történő vásárlást az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
("Elkertv.") szabályozza.
1.2. A
Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel
lehetséges.
1.3. A Webáruház
szolgáltatásainak bizonyos részei elérhetők minden felhasználó számára,
regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd
belépéshez) kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki
jogosult.
1.4. A megrendelés
leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény
nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben
van lehetőség. A Felek között létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek
minősül, a Szolgáltató azt létrejöttét követő 5 évig őrzi.
2.1. A Főoldalon található
Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor
a regisztrációra, amely két részből áll. Egy előzetes adatbekérőt (egy szabadon
választható felhasználónév, egy valós e-mail cím és egy választott jelszó
megadása szükséges) a regisztráció érvényesítésére szolgáló e-mailben küldött
linkre kattintást követően egy részletesebb, személyes adatlap követ, melynek
kitöltésére a megrendelések leadását megelőzően is sor kerülhet. Az Ügyfél
regisztrációjával a jelen ÁSZF, és a közzétett Adatvédelmi nyilatkozat
feltételeit elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez
hozzájárul.
3.1. A vásárolandó
áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó
utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni azzal,
hogy az áru részletes tényleges tulajdonságait a termékhez mellékelésre kerülő
használati utasítás tartalmazza. A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének
minősül, ha a termék a weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott
tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. A vásárlás
előtt az áruval kapcsolatban felmerülő kérdésekről az ügyfélszolgálat nyújt
tájékoztatást. A Webáruházban forgalmazott termékhez használati utasítás
tartozik.
3.2. A vételár
mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely ha nincs külön
jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem
tartalmazza a kiszállítás költségét.
3.3. A
Webáruházban megrendelhető termékek árváltoztatásának jogát a Szolgáltató
fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg
lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.
3.4. Amennyiben a
Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére,
különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan
elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt
megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a
Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a
helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat
vásárlási szándékától.
3.5. Megrendelés
feladására a Webáruházban a regisztrációt követő bejelentkezés, majd a Kosár
használatával van lehetőség. Az Ügyfél a kiválasztott termékeket az egyes
termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető
oldalon található Kosárba link használatával teheti Kosarába. A Kosár
tartalmának módosítására a Kosár linkre kattintást követően van lehetőség, ahol
megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve a Kosár tartalma
módosítható, törölhető. Amennyiben az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette,
a Pénztár linkre kattintást követően megjelenő összegző oldalon ellenőrizheti a
megrendelés feladása előtt rendelése adatait, módosíthatja a számlázási és
szállítási címet, kiválaszthatja a fizetés és a szállítás módját, valamint
megjegyzést fűzhet megrendeléséhez. Az összegző oldalról a Vissza linkre
kattintást követően az Ügyfél ismét igényeinek megfelelően módosíthatja
Kosarának tartalmát, illetve egyéb adatait. A megrendelés feladására, az
ajánlat elküldésére a Pénztár összegző oldalon található Rendelés elküldése
linkre kattintást követően kerül sor.
3.6. Az Ügyfélnek
a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való
elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák
javítására a megrendelési felületen.
3.7. Az Ügyfél
által elküldött megrendelés megérkezését a Szolgáltató automatikus
visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja az Ügyfél
részére. A visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ügyfél által a vásárlás, vagy a
regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási
információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt
termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási
költséget és a fizetendő végösszeget. Ez a visszaigazoló email kizárólag
tájékoztatja az Ügyfelelt arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz
megérkezett.
3.8. E
visszaigazoló e-mail nem minősül a Szolgáltató részéről az Ügyfél által tett
ajánlat elfogadásának, és e visszaigazolással érvényes szerződés nem jön létre
a Szolgáltató és Ügyfél között.
3.9. A Szolgáltató
az Ügyfél megrendelését (ajánlatát) külön elfogadó e-mail útján fogadja el,
melyben az Ügyfelet tájékoztatja egyebek mellett a szerződés létrejöttéről,
illetve a várható szállítás idejéről. Érvényes szerződés a felek között ekkor
jön létre.
3.10. Az Ügyfél
mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, vagyis 48 órán belül
nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó külön elfogadó
e-mailt.
3.11. Ha az Ügyfél
rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a
visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 24 órán belül
jeleznie kell a Szolgáltató felé.
3.12. A
megrendelés elfogadásával elektronikus úton megkötött szerződés jön létre,
amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak
irányadóak. A szerződés – amennyiben az fogyasztónak minősülő ügyféllel jön
létre - a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt
tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU
irányelvének rendelkezéseit.
4.1. A Weboldalon
megrendelt szolgáltatásokat a Szolgáltató az Ügyfélnek e-mailben küldött
rendelési visszaigazolásban szereplő helyszínen teljesíti.
4.2. A Szolgáltató
a megrendelt és házhoz szállítani kért árut a Webáruházban feltüntetett díjazás
ellenében házhoz szállítja saját szállítóeszközzel vagy szállítmányozó cég
igénybevételével, ha az adott megrendelés bruttó értéke eléri a Weboldalon
mindenkor közzétett, díjmentes szállítást biztosító összeget. Ha egy Ügyféltől
azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a házhozszállítás díja
szempontjából külön kerülnek figyelembevételre. Amennyiben az Ügyfél a második
rendelés leadásakor jelzi és erre a Szolgáltató visszajelzése alapján, még van
lehetőség, a Szolgáltató összevonhatja a megrendeléseket, a már elindított
csomagok utólagos összevonására nincs mód. A Szolgáltató a szállítási díj
változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való
megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
4.3. A megrendelt
terméket - az Ügyfél előzetes jelzés alapján - személyesen is átveheti a
Szolgáltató alábbi telephelyein
5.1.1. A
Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a polgári törvénykönyv és a 151/2003. Korm.
rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a
jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja,
hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza vagy a
hiba oka a teljesítés után keletkezett.
5.1.2. A jótállás
időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az
Ügyfél részére történő átadásával kezdődik.
5.1.3. Tartós
fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében
felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási
időtartalmat ír elő.
5.1.4. Jótállás
esetén az Ügyfelelt a kellékszavatosságról szóló részben feltüntetett
jogosítványok illetik meg.
5.1.5. Az Ügyfelet
azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági
és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan érvényesítsen.
5.1.6. A jótállási
igények kizárólag garanciajegy, ezzel nem ellátott termék esetén a vásárlást
igazoló bizonylat átadása mellett érvényesíthetők.
6.1.1. Az Ügyfél a
Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél
az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt
érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék
átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem jogosult.
6.1.2. Nem
fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától
számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
6.1.3. Az Ügyfél –
választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek
közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a
Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem
kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja,
illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is
elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
6.1.4. Az Ügyfél a
választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a
Szolgáltató adott okot.
6.1.5. Az Ügyfél
köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni a Szolgáltatóval.
6.1.6. Az Ügyfél
közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
6.1.7. Ha az
Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából -
elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék
egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
6.2.1. A termék
(ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint
– a 6.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet.
6.2.2. Az Ügyfelet
azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági
és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt
termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az
Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.
6.2.3.
Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását
vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény
érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.
6.2.4. Egy termék
akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal.
6.2.5.
Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül
köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két
hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés
késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
6.2.6. Az Ügyfél
termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
(Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.
6.2.7. A Ptk.
értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
6.2.8. A gyártó,
forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
6.2.9. A
gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot
bizonyítania.
6.3. Szavatossági
igények kizárólag a vásárlást igazoló dokumentumok birtokában (számla,
bizonylat) érvényesíthetők.
Az e pontban
foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén
kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap,
használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi
kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
A Fogyasztó
jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a fogyasztó vagy
az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül
elállni.
A Fogyasztó a
szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban
is gyakorolja elállási jogát.
A Fogyasztót nem
illeti meg az elállási jog
7.1.1. Ha a
Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű
nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus
úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek
valamelyikén. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent
megjelölt határidő lejárta előtt igazolható módon elküldi elállási nyilatkozatát
a Szolgáltató részére. Az elküldés időpontjának igazolása a Fogyasztó
kötelessége.
7.1.2. A
Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási
nyilatkozatának megérkezését.
7.1.3. A Fogyasztó
elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére (Dr.
Touchscreen, 1119 Budapest, Etele út 67.) legkésőbb elállási nyilatkozatának
közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak
minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja
vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
7.1.4. A termék
Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. A
Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A
termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót
semmilyen más költség nem terheli. A házhoz szállítással vásárolt termékek
elállási joga a Szolgáltató szaküzleteiben is gyakorolható. Az Ügyfél kérésére
Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás bonyolításáról, erre vonatkozó
igényeket Szolgáltató ügyfélszolgálata fogadja.
7.1.5. Ha a
Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó
elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató
visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást,
ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a
többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató
által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot
választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani,
amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően,
hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi
figyelembe.
7.1.6. A
visszatérítés során a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terhelheti.
7.1.7. A Fogyasztó
kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához
szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
8.1. A
Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra
visszavezethető problémákért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót
nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát
elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak
felróható okból hozzáférhetővé válik. Az adatok megváltoztatására bejelentkezés
után, a Személyes beállítások linkre kattintást követően elérhető Személyes
adatok módosítása menüpontban van lehetőség, amely az aktív megrendelések
adatait is érintheti. Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő
megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
8.2. A
Webáruházban található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban
azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért,
teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
8.3. Az Ügyfél a
Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy
Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem
vagyoni károkért.
8.4. Szolgáltató
kizár minden felelősséget a Webáruház használói által tanúsított magatartásért.
Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért,
Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal
a jogsértések felderítése végett.
8.5. A
szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak,
amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi
gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
8.6. Az Internet
globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során a
vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el.
Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél
államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet
terheli a felelősség.
8.7. Amennyiben az
Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul
jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a
jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére
vagy annak módosítására.
Az Ügyfél a
termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait
az ügyfélszolgálaton terjesztheti elő.
A panaszt a
Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a
panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet,
vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a
panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet
vesz fel, és annak egy másolati példányát
személyesen közölt
szóbeli panasz esetén helyben azt az Ügyfélnek átadja,
telefonon közölt
szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló
részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban
az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.
A telefonon közölt
szóbeli panaszt a Szolgáltató kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el,
ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szolgáltató az
Ügyféllel köteles közölni.
A Szolgáltató az
írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles
megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz
az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles
álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni .
A panaszról
felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt
évig megőrizni.
Amennyiben a
Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita
Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi
jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:
Bejegyzés a
vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve a Szolgáltató mindegyik üzletében
elérhető.
Az ide írott
bejegyzésekre a Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszol.